KEND DLNDEN HZBULLAH - 22.BLM

DRENMEKTEN BAKA SEENEMZ YOKTU

Cemaatn mesajna PKK’nin verdii cevap ve sunduu seeneklere baklacak olursa, bu her seenein de ayn anlama geldii ve sonularnn ayn noktaya vard grlecektir. Akl banda her insan bilir ki, bu seenein hangisi kabul edilirse, sonu itibariyle bir hareket iin lm ve yokluktan baka bir netice vermez. Bu seenei tek tek ele alp, bunlar niin kabul etmediimizi ve kabul etme durumunda sonularnn ne olacana ksaca bakalm.

Birinci seenek olan Cemaatn PKK’ye katlp nderlii altnda mcadele etmeyi kabul etmesi, uzun yllara dayanan mcadelesini terk edip kendisini fesh etmesi demektir. Cemaat, PKK’den farkl bir inan, dnya gr ve dnce yapsna sahip olduu, PKK’nin inan, ideoloji ve mcadele yntemini kabul etmedii ve gayr- slami olarak grd iin ayr bir mcadele ve rgtlenme iine girmiti. Eer yllarn birikimi ve emei olan bu almasndan vazgeip PKK’ye katlacaksa, bu kadar uzun bir sre zahmetler ekip zorlu bir mcadele ve rgtlenme faaliyeti yrtmesine ne gerek vard? lk gnden bunu kabul eder, btn bu zahmetleri ekmez ve bu skntlar yaamazd. Ayrca, rejime muhalif olmann art PKK’ye katlmak ve onun nderlii altnda mcadele etmektir eklindeki akl ve mantk d sama bir kural kim koymu? Hangi onurlu insan veya hareket bu samal kabul edebilir? Bu seenei kabul etmek bir hareket iin kendisini feshetme, teslimiyet ve yok olma olduundan, Cemaatn byle bir zilleti kabul etmesi mmkn deildi. Bundan dolay byle bir teklifi kabul etmedi.

kinci seenek olan blgeyi terk etme de ayn zamanda bir baka ekilde yokluk ve lmd. Cemaat; be fert, on fert, yz fertten oluan kk bir grup, bir ka aile veya bir kabile deildi ki blgeyi terk etmesiyle i bitsin. Ayrca btn bu insanlarn blgeyi terk etmesini teklif etmek, gereklemeyecek akl ve mantk d bir teklifti. Uzun bir mcadele gemii olan, ile, emek, kan ve gzyayla yorularak bugnlere kadar gelen, on binlerce eleman, yz binlerce sempatizan, byk bir potansiyeli ve halk taban olan bir hareket olarak Cemaat, btn bu deerleri ve kazanmlarn PKK gibi mulhid bir parti ve ideoloji iin terk edemez ve bir kenara brakamazd. Byle bir teslimiyet veya tavizkar tutum, btn bu insanlara ihanet olup, hepsini lme terk etmekten baka bir anlam ifade etmezdi. Dolaysyla bu art kabul veya byle bir eilim sergilemek cemaatsel faaliyetlere son vermek, mcadele sahnesinden kamak ve yok olup gitmekti. Byle bir art kabul etmek, ne slami sorumluluk ve ne de mcadele onuru ile badamayan bir tutum olup balanmayacak bir sutu.

nc seenek ise direkt olarak maddi g ve imhayla kar karya kalmakt. Yani ilk iki seenek, Cemaat silahsz ve savasz bir ekilde teslim almay, sindirmeyi, eritmeyi, hareket olarak yok edip mcadele sahnesinden bertaraf etmeyi hedeflerken, nc seenek dorudan sava ve imhay dayatarak yok etmeyi amalyordu. Eer dikkat edilirse her seenein netice itibaryla ulat nokta, Cemaat olarak yok olma, mcadele sahnesinden silinme ve lmdr. Yani aka ve net bir ekilde PKK, kendi aklnca Cemaat iin sadece tasfiyeyi, imhay ve yok olmay ngrmt.

Grld gibi bu seeneklerin hibirisi onurlu ve bamsz bir hareketin kabul edebilecei trden deildi. Mslman, muttaki, gayretli, onurlu, sabrl, ileke ve mustaz’af insanlarn yllarca emek vererek, alnteri ve gzya dkerek, kanlaryla yourup, bir usta hassasiyetiyle rerek bina edip bu gnlere kadar getirdikleri Hizbullahi hareketin, bu aalk basklara boyun eip byle bir zilleti kabul etmesi elbette dnlemezdi. Cemaat, yllarn birikimi olan slami mcadelesini, Marksist, Leninist ideolojinin Krdistan’daki taeronu, slam dmanlarnn Krdistan’daki piyonu mlhid ve zalim PKK’nin keyfi arzular iin terk edemezdi. Bir kanser tmr gibi daha fazla byyp gelisin, Mslman Krt toplumunu ieriden kemirip ifsada srklesin ve imdiye kadar yapt gibi zulmlerine yenilerini eklesin diye cemaatsel slami almalarndan vazgeemez ve tatil edemezdi. Nitekim byle bir onursuzluu kabul etmeyip Allah’a tevekkl ederek, ereflice direnmeyi seti. 

[ Geri Dn ]

Ziyareti Sayac


GERİ
      Masast Grnm