KEND DLNDEN HZBULLAH - 64.BLM

SLAM NKILABINA BAKI VE LKLER ZERNE

 Hz. Peygamber (SAV), son din olan slam’n kendisine vahyedilmesiyle, 23 yllk mcadelesi boyunca kendisine gelen vahyi yaayarak, tebli ederek ve hayatn her alannda pratize ederek insanlk tarihinde benzerine rastlanmayan byk bir inklap gerekletirip, kamil anlamda bir slami hkmet ve ynetim sistemi kurdu. Ancak, Peygamberimizin vefatndan ksa bir dnem sonra Hz. Peygamber’in (SAV) rehberlii altnda gerekletirilen slam inklabyla kurulan slami hkmet ve ynetim sisteminden sapmalar balad. Bylece, tedricen siyaset ve ynetim alannda slam’n znden ve Nebevi ynetim tarzndan uzaklama sreci balam oldu. Tarihi sre iinde deiik isimler altnda Mslmanlar ynetenler, slam’n ynetim ve hkmet anlayndan uzak uygulamalaryla bu sreci hzlandrdlar. Bu ynetimlerin bir ou, slami ynetim veya hkmet yapsnn temelini oluturan slam’n siyasi ve toplumsal hkmlerini ya tmden kenara attlar veya ksmen uygulayarak slam’ ynetimden ve toplumsal alandan uzaklatrdlar. Bu yanl ynetim ve uygulamalar, sonraki dnemlerde ortaya kan din-siyaset ayrmnn temelini oluturdu. Bu srecin sonucu olarak slam mmeti paraland, bunun yerine saltanatlar, krallklar, ulus devletler, kabile devletleri, aile devletleri ve tek parti diktatrlkleri dnemi balad. Bu dnemle beraber slam topraklarnn ouna, baskc, diktatr, laik ve despot olan gayr- slami ynetimler hakim oldu. Bu rejimlerin hepsinin ortak zellii slam’a ve slami halk ynetimlerine dmanlk olmutur. yle ki, bu rejimlerin hakim olduu slam topraklarnn tmnde slam’n siyasi hakimiyetini istemek en byk su kabul edilmi ve Mslmanlara kar acmasz bir bask ve sindirme politikas yrtlmtr.

slam mmeti iinde ilhadi ideolojilerin yaygnlatrld ve bu ideolojilerin moda gibi kitlelere sunulduu, bu ideolojiler sayesinde Mslman halklarn, zellikle gen nesillerin slamdan uzaklatrlp Materyalist ideolojilerin penesine drld, slam’n toplumsal, siyasi, ekonomik, hukuksal ve kltrel sorunlara zm getiremeyecei, gnmzde toplumu idare edebilecek bir ynetim ekli olamayaca, bin drt yz yl nce yaanm ve devrini tamamlayp geride kalm bir din olduu, dinin afyon gibi kitleleri uyuturduu, bir topya ve st yap kurumu olup toplumsal ve siyasi hareketlere ve halk devrimlerine nclk edemeyecei eklinde tezler ileri srlerek, kltr emperyalizmi yoluyla smrgeci glerin slam’a kar ok ynl youn bir sava yrtt, zulmn, vahetin, kfrn, irkin ve adaletsizliin yaygn bir ekilde yaand, Mslmanlarn aresizlik ve mitsizlik iinde bocalad yirminci asrn son eyreinde, btn bu fasid ve yanl dnceleri yerle bir edercesine Allah’n yardmyla, slam’n alar st son ilahi din oluunun mucizevi ispat olarak slam nklab vcuda geldi.

slam inklab, fakih, alim, salih ve muttaki bir ahsn nderliinde, bin drt yz yldr aslndan uzaklatrlarak yanl bir ekilde kitlelere empoze edilmeye allan slam’n zne ve asli kaynaklarna dayanlarak, tamamen slami yntemler ve mcadele tarzyla ve slam toplumsal hayatn tm alanlarna hakim klmay hedefleyerek, Asr- Saadet rneinde grld gibi, slami temeller zerine ve sadece slam’n kaynaklk ettii bir inklap olarak ortaya kt. O gne kadar slam dmanlarnn yrttkleri propagandalarnn ve ileri srdkleri tezlerinin tmn boa karp etkisiz hale getirerek, slam’ yeniden ihya edip, ilahi ve siyasi bir nizam olarak dnya gndemine yerletirdi. slam mmetinin o dnemde iinde bulunduu bylesi kt bir durum ve bylesine hassas bir zaman diliminde meydana gelen bu derece nemli byk bir inklab ve bu inklabn slam mmetine kazanmlarn hibir Mslman ve akl banda hibir insan inkar edemez ve grmezlikten gelemez. slam nklabnn slam mmetine siyasi, ekonomik, kltrel, dnsel, psikolojik ve moral kazanmlar ile nklabn deiik boyutlar zerine sylenecek ok sz vardr. Ancak, burada bu konulara girmiyor, sadece ksaca deinip geiyoruz.

slam nklabna kar eyrek asrdr dnya istikbarnn yrtt siyasi, askeri, ekonomik, kltrel ve psikolojik btn dmanlk ve komplolara ramen nklap, halen dimdik bir ekilde ayaklar zerinde durmaktadr. Bu sre ierisinde dnyada meydana gelen birok nemli siyasi gelimeye, birok rejimin sarslmasna, uzun yllar boyunca devam eden nemli siyasi bloklarn yklmas ve dalmasna ahit olduk. Ancak slam nklab, dnya istikbarnn btn sava taktikleri ve komplolarn boa kararak ve adeta onlar bunalm ve kmaz ierisine srkleyerek, slami hedeflerine ulama dorultusunda kararl bir ekilde ve inatla varln srdrmeye devam etmektedir. Ayn zamanda, dnyamzn bugne kadar yabancs olduu yeni bir ynetim modelini uygulamalaryla ortaya koymakta ve tecrbe etmektedir.

nklap ncesi dnemde Mslmanlarn yaadklar zorluklar ve byle bir nimetin olmaynn skntsn yaam Mslmanlar olarak inklabn gereklemesine sevindik ve slam’n bu zaferi iin Allah’a krettik. Bylesine nemli bir olaya ve gelimeye basit mezhebi veya milli endielerden dolay duyarsz kalamazdk. Bu olaya duyarsz kalmay veya mezhebi ayrlk gerekesiyle dmanlk yapmay slami ve insani bir tavr olarak grmedik. slami dnya grmz ve evrensel slami anlaymz bize byle bir anlay ve yaklam tarz kazandryordu. Bu anlay ve bak asyla ilk gnden itibaren olaya ilgi gsterdik ve nklabn siyasi hedefleri ve mmet dzeyindeki kazanmlarna sahip ktk. Bugn de bu tavrmz deimemi olup bu tutumumuz aynen devam etmektedir. Bu tavr ve tutumumuz nklap nderlii ve onun ortaya koyduu nklabi izgi ve hedefler iin geerlidir. Bu tavr ve yaklammz, ran Devleti veya i bana gelen hkmetler iin geerli deildir. Eer nklap revize edilir, asli izgisinden sapar ve deiime urasa dahi, bizim mam ve onun ortaya koyduu nklabi izgisi hakkndaki bak ve yaklammz deimeyecek ve bu ekilde olacaktr. slam tarihinde slam’a hizmetleriyle mmete mal olmu, her zaman iyilikle yad ettiimiz ve rnek aldmz dier seleflerimiz gibi mam Humeyni’yi, onun hareketini ve slam mmetine kazanmlarn her zaman iyilikle yad edeceiz ve bu kazanmlara sahip kacaz.

likilere gelince; Cemaatn kurulu almalar ve Cemaatleme giriimlerimiz nklap ncesi dneme dayanmaktadr. Cemaatn faaliyetlere balamas nklabn meydana geldii tarihle e zamanl olabilir. Ancak Cemaat, tamamen bamsz bir hareket olarak kurulmu ve faaliyetlerini srdrmtr. Cemaatn kuruluu, ortaya k, geliimi ve mcadele seyrinde ran’n hi bir fiili giriimi, maddi etkisi veya mdahalesi sz konusu olmamtr. TC’nin veya baz evrelerin Cemaat d destekli gstermek ve karalamak amacyla, Cemaatn ran’dan askeri ve lojistik yardm ald, elemanlarnn ran’da askeri eitim grdkleri ve bu erevede ilikilerin olduu iddias tamamen aslsz ve gerek ddr. Byle bir iliki ve yardm grme sz konusu olmad gibi, ran adna veya ran’n askeri hedefleri ve karlar dorultusunda hi bir faaliyetimiz ve eylemimiz de olmamtr.

ran’n Cemaat mensuplarna eitim verdii ve bu amala Cemaat mensuplarnn ran’a gidip geldii konusu tamamen gerek d olup, saptrma ve karalama amal bir propagandadr. Deiik tarihlerde, farkl saiklerden dolay; gezme, meraktan dolay gidip yerinde grme veya tahsil amacyla ran’a gidip gelmeler olmutur. Ki bu gidi gelilerin ou normal yollarla olup TC’nin pasaportuyla gereklemitir. Bu da tabii ve normal bir durumdur. Cemaat mensuplarnn ran’a gidip askeri eitim aldklar hususuyla ilgili iddia edilen sz konusu tarih, Cemaatn askeri eylem ve silahl atmalarnn balamasndan ok nceye dayanmaktadr. Eitim aldklar iddia edilen sz konusu fertlerin bazlarnn, Cemaatn askeri faaliyet ve silahl atmalarnn balamasndan ok nceleri Cemaatle hibir ilikileri kalmamtr. Geriye kalan fertlerin hibirisi silahl hibir eylem iinde yer almad gibi, Cemaatn askeri kanadnda da hibir grev ve sorumluluklar olmamtr. Sz konusu edilen bu insanlarn ya ortalamasna baklacak olursa, bunlarn tmnn orta yan stnde ve askeri faaliyetler iin uygun bir yaa sahip olmadklar grlecektir. TC’nin eline geen arivimiz ve ortaya kan sonu bu durumu net olarak ortaya koymakta ve bu sylediklerimizi dorulamaktadr. in gerei byle olduu iin bu aklamay yapyoruz. Eer byle bir iliki olsayd, bunun slam’a aykr veya utanlacak bir tarafnn da olmadna inanyoruz. nk, ayn izgide, ortak dnce ve hedefler iin mcadele eden dnyann her yerindeki Mslman gler ve kurtulu hareketleri arasnda birok konuda iliki ve yardmlamann olmas ok tabii olup, slam’n istedii ve gerekli grd bir durumdur.

Trkiye genelinde bir zamanlar szde ranc ve nklabi geinen fert ve grup enflasyonu yaanyordu. Bu durum, slami camiada tatsz olaylara ve tartmalara, thmet ve ithamlara ve Mslman halkta kafa karklna ve yanl anlamalara yol ayordu. Bu olumsuz durum, dolayl veya dolaysz Cemaat da etkiliyor ve zarar veriyordu. Bu olumsuz duruma ilaveten, maalesef bugne kadar Cemaat olarak, ranc geinen kii ve gruplarn iddetli saldr ve dmanlklarna maruz kaldk ve bundan da nemli zararlar grdk. Mcadele tarihimizde karlatmz birok nemli sorunun kayna ve yaadmz atmalarn nemli bir ksm sz konusu gruplardan kaynaklanmtr. Hatta bu konuda, genel olarak ran’n politika ve ilikilerinin Cemaatn politikalaryla uyumadn ve karlarna uygun dmediini ve bundan Cemaatn nemli derecede zarar grdn de syleyebiliriz. Bu durumu gren ve bilen baz evreler, Cemaatn nklaba baknn olumsuz ynde deiecei beklentisi ierisine girmilerdir. Btn bu olumsuzluklara ramen, Cemaatn slam nklabna bak ve tavrnda hibir deiiklik olmadn gren bu evreler, bu duruma hayret etmi ve aknlkla karlamlardr.

Birok konuda olduu gibi, slam nklab ve Trkiye’ye yansmalar, bu konu etrafnda Mslmanlar arasnda yaanan sorunlar, yaplan hata ve yanllklar ile Cemaat olarak bu durumla balantl yaadmz sorun ve skntlar zerine yazlacak ve sylenecek ok ey vardr. Ancak, bugne kadar Cemaatle ilgili ortaya atlan iddialar ve yrtlen propaganda kampanyalarna cevap olmas asndan imdilik bu kadarlk aklamayla yetiniyoruz.

 

 

[ Geri Dn ]

 


GERİ
      Masast Grnm